L’àrea educativa de Museu de Lleida no limita les seves possibilitats educatives amb la implementació de metodologies determinades. Som contraris a les modes metodològiques o als dogmes educacionals, és a dir, creiem que existeixen diferents maneres d’educar i que cadascuna té una aplicació més òptima en funció de la tipologia de l’activitat o dels públics als quals està destinada.
Els nostre projecte reflexa aquesta diversitat ja que el 80% dels itineraris educatius són el resultat de grups de treball de mestres i professors d’infantil, primària, secundària i cicles formatius organitzats en col·laboració amb el CRP del Segrià del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Fins al moment més de 150 professionals de l’educació han col·laborat amb una proposta educativa fruit de l’intercanvi d’experiències i maneres de comprendre la divulgació de l’arqueologia i l’art.
Per tant la nostra metodologia es pot definir com una metodologia “Mashup”, flexible i heterogènia que destaca per la incorporació d’elements educatius diversos com: la pedagogia crítica, les diverses tendències del constructivisme, el conectivisme educatiu, els sistemes deterministes tradicionals, les propostes educatives de Pedagogia per a nens, etc.