FILOSOFIA EDUCATIVA DEL MUSEU DE LLEIDA
Una proposta educativa adreçada a totes les edats. La nostra proposta educativa no es limita exclusivament al públic escolar, dissenyem i implementem activitats adreçades al públic familiar, a públics amb necessitats educatives especials, experiències turístiques i nombroses col·laboracions amb actors del món cultural, econòmic i social de la ciutat que volem portar a terme activitats lúdiques i educatives al Museu de Lleida. Tots els nostres itineraris educatius, ja sigui vinculats amb la col·lecció permanent o destinats a les exposicions permanents, es plantegen tenint en compte una perspectiva intergeneracional, adaptant els continguts a totes les edats mitjançant diferents metodologies.
Museu inclusiu. Els educadors del Museu de Lleida apostem fermament pel compromís social de la institució. Creiem que qualsevol persona ha de tenir accés al coneixement sigui quina sigui la seva formació prèvia i les seves circumstàncies personals, ja que el nostre projecte resulta de les aportacions que ens fa la comunitat que ens acull a través dels seves experiències, coneixements o sensacions. Per aquesta raó esmercem els esforços necessaris per l’establiment de les estratègies que faciliten l’accés al coneixement de l’art a la multiciplicitat de públics que afrontem.
Treball multidisplinar. Concebem l’educació entorn l’art com una experiència col·laborativa fruit del treball i l’aportació col·lectiva, d’un equip divers en actituds i coneixements que aporten diversos punts de vista en el seu acostament al fet artístic. En aquest procés cal destacar el treball en equip amb la resta d’Àrees del museu, considerem que els conservadors i restauradors han de tenir un paper actiu en el disseny d’activitats i recursos educatius, al mateix temps que juguen un rol important en el desenvolupament de la nostra labor.