Projecte de marxandatge tèxil Museu de Lleida/INS Guindàvols

publicat a: General | 0

Disseny i desenvolupament de marxandatge aplicat a la difusió i comunicació del patrimoni cultural i el turisme Museu de Lleida / INS Guindàvols. Cicle de Formació Professional de Confecció i Moda

El marxandatge és la part del màrqueting que té per objecte augmentar la rendibilitat en el punt de venda i permet presentar el producte o servei en les millors condicions al consumidor.

El museu, com a institució cultural fonamental, ha esdevingut un lloc de trobada, gaudi i entreteniment. No parlem només d’un edifici i unes col·leccions. El museu del segle XXI necessita per al seu bon funcionament d’un equip de professionals, un projecte en constant renovació, un programa d’investigació, didàctica i diversió, i finalment una bona estratègia de comunicació.

Una bona comunicació és bàsica per al seu sosteniment, ja que l’hi ha de permeti connectar amb diverses tipologies de públic. En aquest sentit el desenvolupament d’un marxandatge atractiu i de qualitat que permeti continuar el vincle amb el visitant és fonamental.

Aquesta és l’essència d’un projecte que es planteja realitzar conjuntament amb el Cicle de Formació Professional de Confecció i Moda de l’IES Guindàvols de Lleida. La realització d’un projecte de disseny i elaboració de mostres de marxandatge amb la finalitat que els/les alumnes del cicle formatiu descobreixin una línea de treball, que si bé estaria basada en l’experiència del Museu de Lleida, pot ser fàcilment extrapolable a altres programes d’actuació de les diferents indústries culturals.

Entre les estratègies a implementar per donar a conèixer la imatge del museu es troba el marxandatge. En l’actualitat representa un dels instruments imprescindibles per a la difusió del museu. Més informació al facebook edu@museudelleida