El Museu de Lleida, mitjançant la seva área educativa, ha col·laborat en el desenvolupament del projecte: “La Ciència que no s’aprèn a la xarxa”.

L’objectiu d’aquest projecte -desenvolupat pel Grup DHIGECS (Grup d’Investigació en Didàctica de la Història, la Geografia i altres Ciències Socials) de la Universitat de Barcelona-  consisteix en apropar el mètode científic a les aules de secundària”, fent accessible el coneixement científic a partir de casos concrets que exigeixen el maneig de determinats procediments. Aquests es plantegen a través de dues estratègies educatives simultànies: el plantejament de problemes i l’aprenentatge per descobriment.

Per aquesta raó s’han confeccionat 11 LabCases (petits laboratoris portàtils) amb els quals es pot treballar conceptes com la geomorfologia, el territori, estrats, sediments, zoologia, botànica, malacologia, metal·lúrgia … a través d’estratègies com l’establiment de seqüències lògiques o el càlcul i la verificació d’hipòtesis. Aquests LabCases han quedat en dipòsit al Museu de Lleida i estarán a l’abast d’aquells educadors que hi vulguin disposar.

Els materials van ser testats per 400 alumnes de diferents centres escolars de la demarcació de Lleida, amb el guiatge d’educadors del Museu i professorat de la UdL.

Si voleu saber-ne més aneu al lloc web del projecte.