Novetats educatives per al curs 2016-2017 al Museu de Lleida

publicat a: General | 0

Novetats educatives per al curs 2016-2017 al Museu de Lleida

El Museu de Lleida ja té disponible l‘oferta educativa per al curs 2016-2017 amb dos novetats, relacionades amb dos exposicions temporals, i un itinerari nou, que s’afegeixen a l’oferta ja existent d’itineraris educatius de diverses temàtiques, adaptats a tots els nivells escolars.

Pel que fa a les novetats, la primera és l’itinerari ‘Ramon Llull, un viatge per la Mediterrània a l’edat mitjana’, que s’oferirà en el marc de l’exposició Raimundus, christianus, arabicus. Ramon Llull i l’encontre entre cultures,que s’inaugurarà al Museu de Lleida a principis de setembre en el marc de l’Espai Cultura i que commemorarà l’Any Llull. L’itinerari, que s’oferirà del 12 de setembre al 30 d’octubre de 2016, descobrirà als escolars la figura de Ramon Llull i el context social i cultural de la seva època, així com les principals característiques de la seva obra i pensament, prestant una especial atenció al tema dels viatges del filòsof i escriptor mallorquí.

Una altra novetat és l’itinerari ‘Fem d’arqueòlegs, descobrim la Fortalesa dels Vilars d’Arbeca’. Aquesta localitat de les Garrigues acollirà a partir de principis d’octubre l’exposició La Fortalesa dels Vilars d’Arbeca. Terra, aigua i poder en el món iber, que actualment es pot visitar al Museu de Lleida (fins al 31 de juliol). És per aquest motiu que el museu, juntament amb l’ajuntament arbequí, oferirà (del 3 d’octubre al 18 de novembre de 2016) una proposta educativa que permetrà viure el procés d’iberització i evocar com vivien els nostres avantpassats ibers. Es visitarà l’exposició i també el jaciment. En aquesta proposta hi han col·laborat, a més, els Centres de Recursos Pedagògics de les Garrigues, del Pla d’Urgell i del Segrià, així com l’escola pública Albirka d’Arbeca.

Aquest segon itinerari, després del seu recorregut a Arbeca, esdevindrà una activitat fixa  de l’oferta educativa del museu, amb el nom de ‘Fem d’arqueòlegs al Museu de Lleida’. L’itinerari permetrà descobrir com vivien els ibers i els romans, a més de conèixer a fons el treball dels arqueòlegs.

Programa Infantil i Primària

Programa Secundària i Cicles formatius