Novetats educatives del Museu de Lleida. Curs 2017-2018

publicat a: General | 0

Pel que fa a les novetats, la primera és  l’itinerari ‘La Història en un tupper’, vinculat a l’exposició Fams i abundàncies, que es podrà veure al museu des de principis de setembre fins al 19 de novembre. La mostra, produïda per la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya, posa de manifest l’evolució de l’alimentació humana lligada als diferents esdeveniments històrics i socials, des de la prehistòria fins a l’actualitat. La proposta didàctica ofereix una visita guiada al voltant de la cultura de l’alimentació per entendre com va condicionar l’evolució de la humanitat. L’activitat també compta amb un seguit de ‘tuppers’ que, a més de ser mostres dels diferents recipients d’aliments segons cada època, ens introdueixen els aliments principals que van revolucionar les diferents fases d’aquesta evolució. L’itinerari serveix per reflexionar sobre diferents temàtiques relacionades amb els aliments com: els hàbits alimentaris, les tècniques de cocció i conservació dels aliments, els conflictes bèl·lics, la religió, la salut, el clima o la literatura.

Un altre dels itineraris que s’incorpora a l’oferta educativa del museu aquest curs vinent és el de ‘Fem d’arqueòlegs a la prehistòria’, que permet descobrir els alumnes un moment molt important d’aquesta etapa històrica: el pas del paleolític al neolític. Es tracta d’un itinerari sorgit després de les jornades de treball que es van dur a terme durant el Seminari “L’arqueologia com a recurs educatiu”, celebrat al Museu de Lleida durant els dos cursos anteriors. Per treballar aquest itinerari s’ha reconstruït un campament nòmada a l’aula didàctica i els alumnes més grans, a més, compten amb un ‘kit’ d’arqueòleg, que els permet descobrir els secrets de l’arqueologia.

Per últim, i dins del marc del Projecte Comú de Lectura de la Xarxa de Biblioteques de Catalunya, amb la qual el museu ja porta col·laborant diversos anys, enguany s’ofereix l’itinerari ‘Descobrim el museu amb Roald Dahl’, que descobreix aspectes de l’imaginari del novel·lista, escriptor de contes i guionista Roald Dahl, creador de personatges memorables i tot un mestre de la narració.

Oferta educativa curs 2017-2018 Infantil i Primària
Oferta educativa curs 2017-2018 Secundària, Batxillerat i Cicles