L’Escola d’Hoteleria de Lleida protagonista de les 7es Nits Gastronòmiques del Museu de Lleida

publicat a: General | 0

El dijous 9 de novembre van tenir lloc les 7es Nits Gastronòmiques del Museu de Lleida, dedicades en aquesta ocasió a la cuina d’aprofitament i emmarcades en les activitats paral·leles de l’exposició Fams i abundàncies, que es pot visitar fins al 19 de novembre.

Inicialment la proposta contemplava dos nits, però per motius relacionat amb la vaga organitzada pels sindicats d’ensenyament es va tenir que desnonar el dia 8. Hem de tenir en compte que enguany el Museu va cedir el protagonisme gastronómic a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida, que conjuntamente amb el periodista Rafa Gimena i l’educador del Museu Miquel Sabaté van portar a terme la dinámica de l’activitat.

Aquesta edició va posar en valor la cuina d’aprofitament que al llarg dels segles ha anat configurant la nostra gastronomia. L’experiència va  consistir en un recorregut per la col·lecció permanent del museu, durant el qual es van fern uns tastos previs al sopar: paté d’anxoves, bastonets de pans especiats, sopa sòlida de la Pia Almoina, trinxat de patata i col amb cansalada i piloteta de patata i polenta. Els tastos van anar acompanyats dels vins Sió Pla de Lladoner i Siós Les Creus.